rengia Lietuvos Respublikos Prezidento dekretų heraldikos klausimais projektus;
Komisijos pirmininko pavedimu šaukia Komisijos posėdžius;
teikia Komisijos nariams dokumentų projektus ir kitą posėdžio medžiagą;
rašo Komisijos posėdžio protokolus, juos pasirašo;
pagal kompetenciją konsultuoja valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, mokslo ir studijų institucijas heraldikos klausimais;
kaupia, sistemina ir saugo dokumentus, o pasibaigus kalendoriniams metams, pagal dokumentacijos planą perduoda juos į Prezidento kanceliarijos archyvą;
vykdo kitus su nurodytomis funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti Prezidento kanceliarijos strateginiai tikslai.
Vyriausiasis specialistas turi atitikti šiuos reikalavimus:
turėti aukštąjį universitetinį humanitarinių mokslų studijų srities istorijos krypties išsilavinimą;
turėti ne mažesnę kaip 3 metų heraldikos mokslinio ir/ar praktinio darbo patirtį;
išmanyti ir savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybes nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Lietuvos heraldiką;
mokėti valdyti, sisteminti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas;
gebėti planuoti savo darbą;
sklandžiai valstybine kalba dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo bei Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją;
mokėti ne mažiau kaip vieną užsienio kalbą (anglų, prancūzų, vokiečių) pažengusio vartotojo lygmens B1 lygiu;
atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.